Majoritatea oamenilor cred că SnapChat este folosit pentru a scrie mesaje personale. Ei nici măcar nu bănuiesc că această nouă rețea socială poate fi utilizată pentru a atinge obiectivele de marketing – pentru a stabili și promova propria marcă prin postarea de conținut de calitate pe propriul blog sau pe site-ul afacerii.
Postarea zilnică a poveştilor populare pe SnapChat, care permite transmiterea în flux a fotografiilor sau a videoclipurilor de 10 secunde (vizibile 24 de ore) – este o bună strategie de marketing, cu scopul de a distra utilizatorii, de a-i atrage să urmărească, să interacționeze și, în cele din urmă, să devină clienți și adepți loiali.
Adevărul este că SnapChat este un punct de plecare pentru crearea de materiale noi pe care companiile le pot folosi împreună cu alte rețele sociale, pentru optimizarea site-ului în motoarele de căutare (SEO) și pentru campaniile de marketing pe internet.
Cum se face marketing în SnapChat?
Instalarea SnapChat pe telefon
Dacă exista un iPhone, se poate accesa App Store și descărca gratuit Snapchat. Alternativ, dacă există Android, se descărca SnapChat de pe Google Play.
Apoi trebuie creat un cont SnapChat și este important ca informațiile publicate, fotografiile și videoclipurile să fie configurate pentru a fi văzute de publicul larg. Așadar, se va activa opțiunea „toată lumea” atât pentru mesajele personale cât și pentru poveștile zilnice.
Construirea unei perspective asupra conținutului SnapChat
Cele mai citite articole
Multe persoane care folosesc Snapchat pentru uz personal înregistrează și redau adesea o mulțime de videoclipuri și fotografii cu lucruri care se întâmplă în viața lor de zi cu zi – ceea ce este un lucru bun, pentru că de asta există social media. Antreprenorii pot folosi acest prilej pentru consolidarea afacerii.
Însă trebuie să existe într-adevăr un motiv sau o perspectivă puternică și validă pentru conținutul postat în poveștile zilnice, pentru a asigura promovarea afacerii. Trebuie creat un canal de divertisment sau de informație constant pentru privitori, al cărui conținut să fie „consumat” în mod constant.
Persoanele care au urmat cursuri digital marketing vor crea cu uşurinţă un astfel de canal – ele au dobândit competențele digitale de care au nevoie pentru a-şi dezvolta afacerea.
Crearea conținutului SnapChat în avans
Crearea conținutului SnapChat pentru a transmite un mesaj special vizualizatorului se poate face foarte ușor cu puțină planificare și previziune. Videoclipurile Snapchat durează 10 secunde, deci mesajul trebuie prezentat vizual în blocuri de 10 secunde.
Partea bună a acestui fapt este că, mai mulți vizualizatori vor continua să urmărească următorul videoclip, deoarece vor dori să audă continuarea celor spuse. Concluzia este că trebuie să existe un plan pentru ceea ce se doreşte a fi spus – nu se vor spune lucruri la întâmplare și inutile.
Crearea unui videoclip de 2-5 minute
Cel mai bun mod de a combina o serie de videoclipuri Snapchat, de 10 secunde împreună, într-un singur videoclip profesional, pentru a posta pe site-ul sau pe canalul YouTube al companiei, este utilizarea unui software foarte puternic, numit Screenflow. Acest software va permite combinarea mai multor videoclipuri Snapchat într-un singur videoclip elegant.