Optimizarile pentru motoarele de cautare presupun aplicarea multor tactici si strategii, folosirea unor instrumente moderne si a unor tehnologii care aduc de fiecare data rezultatele dorite. Insa pe langa acestea in SEO trebuie sa fii constient si de greselile pe care le faci si care iti pot ruina incercarea de optimizare seo. Greseli pot sa apara la tot pasul, optimizarile sunt complexe, se intind pe o perioada lunga de timp, sunt foarte multe elemente care vor trebui verificate si adaptate in functie de fiecare site in parte. In 2020, daca vreti sa aveti un SEO de calitate trebuie sa evitati urmatoarele greseli.
- Targetarea gresita. Chiar daca ai continut gresit nu este bine targetat, deci cei care intra pe site nu vor considera util ce vor gasi acolo. Intentia utilizatorilor atunci cand cauta ceva pe Google trebuie luata in seama, este ceea ce o anumita persoana isi doreste sa gaseasca, un raspuns, un produs. Site-ul trebuie sa vina imediat cu o solutie la aceasta problema, cuvintele cheie trebuie sa fie targetate in asa fel incat la fiecare click un utilizator sa poata gasi pe site tot ce are nevoie si sa revina acolo ori de cate ori are nevoie de ceva;
- Folosirea tehnicilor seo invechite. Cuvintele cheie utilizate in bloc in fiecare articol se inscriu in tehnicile vechi de seo, Google le penalizeaza si te poti trezi cu zero trafic de calitate la final de luna. Universul seo a avansat foarte mult, trebuie sa folosesti doar tehnici moderne de seo daca vrei sa nu fii luat in vizor de algoritmul Google. Agentiile de seo te pot ajuta sa fii la curent cu tot ce e nou in materie de seo si cu aplicarea corecta a strategiilor si a tehnicilor de seo;
- Nu actualizezi tot ce tine de seo si de continut. Google face update-uri mereu, trebuie sa tii pasul cu ele si sa actualizezi optimizarile seo pentru site in asa fel incat sa fii cat mai aproape de ceea ce isi doreste motorul de cautare. Daca nu ai timp sa tot urmaresti notificarile cu update-uri poti sa iti creezi alerte care sa te anunte cand a mai aparut ceva nou in acest domeniu atat de dinamic al seo;
- Ignori datele structurate si functiile de cautare interna. Datele structurate te ajuta sa fii mereu in topul rezultatelor cautarilor si sa ai rezultate cu vizibilitate mai buna in Google, ele vor aparea mai mari in SERP. Cautarile interne sunt foarte importante, motoarele de cautare trebuie sa fie optimizate si adaptate in functie de fiecare site in asa fel incat sa ofere rezultate rapide si relevante de fiecare data;
- Ignori optimizarea conversiilor si scrii doar pentru motoare de cautare. Optimizarea conversiilor e simpla, adaugi review-uri, studii de caz, motive pentru care un client trebuie sa cumpere x produs. Continutul trebuie gandit in asa fel incat sa se adreseze utilizatorilor, trebuie folosit limbajul natural si cuvintele cheie adaptate, articulate, pentru a nu aparea sanctiunile de la Google. Google apreciaza continutul optimizat seo cat mai „natural”, care in acelasi timp ajuta si utilizatorul sa gaseasca raspunsul la toate intrebarile.