Până nu demult, administratorul de condominii sau de bloc era o meseria care nu necesită prea multe cunoştinţe, o educaţie în domeniu sau prea multă experienţă. În ziua de azi, dovedirea absolvirii unui curs administrator condominii este mai mult decât necesară pentru a ocupa un post bun şi a avea o meserie mult râvnita şi de viitor.
A fi administrator de condominii este o responsabilitate importantă, o practică interactivă, iar cunoştinţele teoretice şi competențele specifice sunt mai mult decât necesare. Cei care doresc să obţină certificare în acest sens sau să îşi păstreze meseria pe care o practică deja sunt sfătuiţi să ia în calcul înscrierea la un astfel de curs.
Ce activităţi trebuie să desfăşoare administratorul de condominii?
Cele mai citite articole
Activităţile specifice postului de administrator de condominii includ:
- administrarea propriu-zisă a condominiului: propunerea şi supravegherea lucrărilor pentru conservare şi întreţinere;
- iniţierea lucrărilor necesare protejării unui imobil şi restaurării acestuia, când se dovedesc a fi necesare;
- executarea dispoziţiilor prevăzute în hotărârile adunării generale ale asociaţiei de proprietari conform legii;
- organizarea şi conducerea activităţii de contabilitate;
- activităţi de casierie;
- gestionarea bunurilor materiale şi fondurilor băneşti ale asociaţiei în conformitate cu hotărârile şi deciziile adunării generale şi ale comitetului executiv;
- propunerea bugetului anual şi prognozelor pe termen mediu;
- efectuarea tuturor formalităţilor pentru angajarea contractelor cu furnizorii de servicii pentru exploatarea şi întreţinerea condominiului;
- gestionarea în mod eficient a fondului de reparaţii şi a fondului de rulment;
- calcularea cheltuielilor lunare de întreţinere;
- întocmirea situaţiei soldurilor elementelor de activ şi pasiv;
- afişarea listei de venituri şi de cheltuieli ale asociaţiei;
- asigurarea respectării normelor generale de apărare împotriva incendiilor la utilizarea părţilor comune;
- negocierea contractelor de furnizare de servicii cu diferiţi prestatori.
Ce competente se obţin în urma cursului de administrator condominii?
În urma unui curs de administrator de condominii, cursanţii se pot angaja în acest domeniu sau îşi pot asigura locul de muncă pe care deja îl deţin de ani buni dar care trebuie consolidat cu un nivel de cunoştinţe ridicat în ceea ce priveşte:
- elaborarea de documente şi de evidente importante;
- gestionarea patrimoniului condominiului în mod eficient;
- încasarea cotelor de contribuţie şi efectuarea plăţilor;
- coordonarea personalului implicat în administrarea condominiului;
- angajarea contractelor cu prestatorii sau furnizorii de servicii şi urmărirea realizării lor;
- monitorizarea situaţiei plăţilor făcute către firmă de construcţii;
- monitorizarea plăţilor ce privesc instalaţiile condominiului;
- asigurarea respectării regulamentului condominiului;
- planificarea activităţilor necesare administrării şi bunei funcţionări a condominiului.
Cursul de administrator de condominii durează 4-5 luni, în funcţie de sărbătorile legale şi nu este foarte costisitor, fiind o investiţie pe termen lung în cariera ce poate fi recuperată prin siguranţa unui salariu lunar. În plus, cei care deja lucrează în domeniu beneficiază de reducere la înscrierea în cadrul cursului. Diploma obţinută este recunoscută internaţional. Înscrierea cursanţilor se face pe baza dovezii absolvirii învăţământului obligatoriu şi a actelor de identitate.